Wat we doen

Algemeen / wat we doen

Al sinds 1987 organiseert KinderVakantieWerk Heel een week in de zomervakantie voor alle basisschooljeugd van Heel. Deze KVW-week staat in het teken van spellen, tochten, kamp, knutselen en nog veel meer. Wij verzorgen van maandag tot en met vrijdag van 09.30u tot 16.00u een dag-vullend programma voor de kinderen.

De programma’s van de kinderen zijn verdeeld in drie groepen, te weten Rood (groep 2 en 3), Wit (groep 4 en 5), en Blauw (groep 6, 7, 8). Door de indeling in programmagroepen zijn wij in staat om per leeftijdsgroep een gepast programma aan te bieden.

Op donderdagavond gaan de oudste kinderen (blauwe groepen) op kamp en op vrijdagavond sluiten we af met een feestavond voor alle kinderen, ouders en vrijwilligers.

Samen met een heleboel vrijwilligers bieden we de kinderen van Heel een fantastisch leuke afsluitende vakantie week met een gevarieerd programma. We zijn niet bang voor een beetje regen, maar in het geval van slecht weer hebben wij een alternatief programma voor handen.

Alle kinderen nemen zelf lunch en een beker mee. Tussen de programma’s door wordt regelmatig ranja en een traktatie (ijs, chips, fruit, etc.) uitgedeeld.

Spullen die de kinderen ELKE DAG zelf mee moeten nemen zijn lunch, een beker, regenkleding, zonnebrandcrème, zwemkleding en een fiets (groep 6 t/m 8).

We mogen elk jaar rond de 140 kinderen ontvangen. Dit is natuurlijk een beetje afhankelijk van vakanties. Doorgaans houden we onze KVW-week in de laatste week van de zomervakantie. Mocht deze week verschillend vallen voor basisschool, middelbare school en hoger onderwijs, zetten we ruim van tevoren een (andere) datum vast